Sony gebruikt tot op heden nog de actieve 3D techniek, net als fabrikanten Samsung, Panasonic en Sharp. LG, Philips en het Amerikaanse Vizio gebruiken (overwegend) passief 3D in de nieuwste modellen. Sony is de laatste tijd al druk bezig met een ommezwaai wat betreft de TV afdeling door slechte verkoopresultaten. De focus wordt verlegd naar de ontwikkeling van high-end TV’s met unieke features en de ‘normale’ LCD TV productie wordt compleet uitbesteed. Een omschakeling naar passief 3D zou dan ook in Sony’s ogen een verbetering in verkopen kunnen betekenen.
LG heeft al aardig wat successen behaalt met de passieve 3D techniek en mocht Sony ook compleet voor passief 3D kiezen zou dit een grote klap in het gezicht zijn voor Samsung en Panasonic. Actief 3D is de techniek die nu nog het meest gebruikt wordt, maar het zal aardig 50/50 worden wanneer Sony hier ook voor kiest. Onlangs tekende Sony nog voor een samenwerking voor standaardisatie van actieve 3D brillen dus wellicht dat Sony ook aan deze techniek blijft vasthouden.
Bron: Techradar
Reacties (0)