LED TV’s zijn steeds meer in opkomt en ook de techniek van deze TV’s gaat dus snel vooruit. Steeds meer merken brengen dergelijke modellen uit, maar Samsung legt de lat weer eens een stukje hoger met de 8500 serie. Een paar speerpunten; De beeldkwaliteit is verder verbeterd met onder andere zeer hoge dynamische contrastratio’s, en met internet-diensten worden de televisies steeds meer een media-hub van zichzelf.
Beeldkwaliteit
De local-dimming LED backlight zorgt ervoor dat het dynamische contrast-ratio gespecificeerd staat op 7.000.000:1. De 8500 serie heeft een LCD-scherm met een respons-tijd van 2ms, wat in combinatie met Samsung’s Auto Motion Plus frame interpolatie technologie het mogelijk maakt om beelden met een frequentie van 240Hz te tonen – dat is 4 keer zo veel als ‘normaal’. Verder bieden de tv’s de Wide Color Enhancer Pro voor levendige kleuren.
Functionaliteiten
Samsung zet sterk in op het direct verbinden van de tv met het internet en het thuisnetwerk. De Samsung Medi@ 2.0 suite biedt toegang tot Internet@TV – een dienst in samenwerking met Yahoo! om op de tv gebruikt te kunnen maken van populaire sites. Het gaat hierbij om tekst-informatie (zoals nieuws, weer, financieel en sport) , multimedia (foto’s via Flickr, video via Youtube) en communicatie (Twitter). Tijdens het kijken kunnen deze diensten als widgets onderin het beeld getoond worden.
De Medi@ 2.0 suite zorgt er ook voor dat de tv’s direct toegang hebben tot foto’s, muziek en video’s op je eigen pc, zolang deze in het netwerk zijn opgenomen en via DLNA beschikbaar zijn. Zelfs zonder pc kun je hier gebruik van maken: Samsung heeft een collectie aan foto’s, spellen en recepten in de televisie gestopt, en via de twee USB verbindingen kunnen video, foto en audio bestanden direct afgespeeld worden vanaf usb-stick of harddisk.
Reacties (0)