Allereerst lanceert het bedrijf het nieuwe videoplatform Pickx. Gebruikers kunnen op dit platform tv-kanalen bekijken, waaronder ook regionale en lokale zenders. De suggesties die gebruikers krijgen zijn gebaseerd op de kijkgewoonten op dat platform. Gebruikers kunnen de kanalen bekijken op onder andere een tv, een laptop of een smartphone.
Pickx maakt gebruik van het Smart Ads-platform, wat inhoudt dat gebruikers gepersonaliseerde tv-reclames kunnen ontvangen die beter afgestemd zijn op de interesses en behoeften van de kijker. Ongeacht het type scherm, het apparaat of de content krijgt de kijker dus advertenties te zien de vele malen interessanter dan algemene reclames zouden moeten zijn.
Samen met het nieuwe videoplatform brengt Proximus een nieuwe settopbox op de markt. De V7-decoder draait op Android (versie P) en biedt toegang tot apps als Netflix en YouTube. Ook is ondersteuning van HDR en 4K aanwezig, en gebruikers kunnen content streamen middels Chromecast. Natuurlijk is ook Pickx aanwezig voor het terugkijken van programma’s, en opgenomen programma’s worden in de cloud opgeslagen. Tot slot biedt de settopbox ondersteuning voor ‘cloudgaming’, wat betekent dat pc-games dankzij de app van het Belgische bedrijf Shadow via de decoder op de tv gespeeld kunnen worden.
Reacties (0)