Philips vernieuwt Smart TV interface LCD / LED TV’s

20 februari 2012 2 Minuten 0 Reacties
Philips-Smart-TV-2012

Philips lanceert dit jaar weer een groot aantal nieuwe LCD/LED TV series en één van de vernieuwingen is het Smart TV platform. Dit platform is voorzien van een totaal vernieuwd en personaliseerbaar beginscherm en daarnaast moet nog intuïtievere bediening zorgen voor een, volgens Philips, verrijking van de gebruikersbeleving.

“Nu de hele Smart TV-infrastructuur – breedband webtoegang, cloud content, TV’s, apps, gebruikersacceptatie – klaar is, verwachten we een sterke toename van Smart TV-gebruik”, zegt Pieter Vervoort, Vice President en Head of Product Strategy & Smart TV van Philips. ”Nu al zet meer dan 60 procent van de actieve Philips Smart TV-gebruikers de Smart TV meer dan vijftig keer per maand aan.”

Smart TV is in de nieuwe TV line-up van Philips ook beschikbaar in modellen met kleinere schermafmetingen tot 48cm (19 inch), zodat gebruikers nu overal in huis een TV kunnen neerzetten die toegang geeft tot digitale content. “De digitale wereld van content en apps is niet langer voorbehouden aan gebruikers van dure TV’s, maar is nu ook bereikbaar voor mensen met een beperkt budget”, zegt Vervoort.

Gebruiksgemak is erg belangrijk voor Smart TV en Philips heeft haar Smart TV Home Screen dan ook verbeterd met een gemakkelijk te gebruiken grafische interface en een uitgebreid diensten aanbod. Philips’ nieuwe Smart TV interface is gebouwd op basis van een cloudgebaseerde architectuur, zodat iedereen die een Philips Smart TV heeft automatisch het vernieuwde Home Screen te zien krijgt. De Home Screen grafische gebruikersinterface geeft met één klik toegang tot de populairste onderdelen van de Philips Smart TV dienst. De balk bovenaan het Home Screen laat de plaatselijke weersvoorspelling zien, de tijd en de datum. De bovenste helft van het scherm is gereserveerd voor live beelden van een geselecteerd TV kanaal of een externe bron. Rechts naast de afbeelding van het TV kanaal staan gepersonaliseerde aanbevelingen van apps, TV shows, Uitzending Gemist en het video-on-demand (VoD) aanbod. De onderste helft van het Home Screen toont de favoriete apps van de gebruiker en die kan de plaats van deze apps ook individueel bepalen.

Hoewel er al meer dan 500 apps beschikbaar zijn, wil Philips het app aanbod voor de Smart TV’s verder uitbreiden. Philips heeft een Partner Portal gelanceerd (www.yourappontv.com), met tools zoals een software development kit (SDK), informatie en de supportvoorzieningen die elke ontwikkelaar die apps wil bouwen nodig heeft.

Reacties (0)