Gebruikers van diverse Philips home cinema- en Blu-ray-systemen klagen al een paar weken over het feit dat de smart tv-functionaliteit van hun apparaten verdwenen is na een update. Gibson, het bedrijf dat tegenwoordig verantwoordelijk is voor deze apparatuur, komt nu met een compensatieregeling voor deze gebruikers.
In een reactie op de klachten liet Gibson onlangs weten dat de meeste gebruikers na de update nog steeds toegang hebben tot dezelfde smart tv-features maar middels een ander platform. Veel gebruikers laten echter weten dat de update meer problemen veroorzaakt dan zaken herstelt. NetTV, het smart tv-platform van Philips, is in ieder geval niet meer beschikbaar. De oorzaak hiervan is volgens Philips te vinden in de aanpassingen in de smart tv-set-ip die het gevolg zijn van wijzigingen in de licentieovereenkomsten.
Hoewel de update niet meer teruggedraaid gaat worden en Gibson aangeeft hier bewust voor gekozen te hebben om de kwaliteit van de producten te waarborgen, wordt er nu toch een compensatieregeling ingezet. Tegenover Tweakers laat Ilona de Bok, woordvoerster van Gibson, weten dat met elke klant een persoonlijke regeling getroffen wordt. Zo kunnen gebruikers kiezen voor korting op een product uit de online winkel van Philips, de restwaarde voor het betreffende product of de Google Chromecast.
Toch raadt Gibson gebruikers nog steeds aan even af te wachten omdat er gezocht wordt naar een technische oplossing voor de problemen. Klanten die dit niet willen kunnen met het bedrijf in gesprek om een regeling te treffen.
Reacties (0)