Panasonic smart tv’s tonen advertentie bij wijzigen volume

25 november 2014 1 Minuut 2 Reacties
AX900-Panasonic

Panasonic toont sinds kort advertenties wanneer gebruikers van smart tv's die sinds 2011 gelanceerd zijn het volume van de tv wijzigen.

We hebben het in reviews van smart tv’s al eens gehad over het steeds vaker integreren van advertenties binnen het smart tv-platform, een ontwikkeling die volgens ons niet positief is. Maar, het blijft niet alleen bij advertenties in apps of in de smart tv-interface. Panasonic toont nu zelfs advertenties wanneer je het volume van je tv wijzigt.

Ja, onze oren begonnen ook even te klapperen bij dit nieuws, en gelukkig is dit niet het geval in Nederland, maar Panasonic toont sinds kort daadwerkelijk advertenties wanneer gebruikers van smart tv’s het volume van de tv wijzigen. Het gaat om smart tv’s uit 2011, 2012, 2013 en 2014, zowel de lcd- als de plasma-varianten. Momenteel worden de advertenties echter alleen in een aantal regio’s getoond, waaronder de VS.

Nu kunnen we dit op geen enkele manier goedpraten, je betaalt immers nog steeds de volle pond voor de tv, of er nu advertenties op getoond worden of niet. Gelukkig is er goed nieuws voor Europese bezitters van deze smart tv’s want Panasonic heeft aangegeven dat het tonen van advertenties bij het wijzigen van het volume in de meeste Europese landen niet doorgevoerd zal worden. Maar, het is duidelijk dat smart tv’s steeds commerciëler worden ingezet door fabrikanten omdat ze met apps simpelweg niet voldoende geld kunnen verdienen.

Overigens is er wel een oplossing voor mensen die de advertenties op Panasonic smart tv’s tegenkomen. Door naar de geavanceerde instellingen van de tv te gaan zijn de advertenties uit te zetten, maar dit moet je maar weten en ze staan ook standaard niet uitgeschakeld.

Reacties (2)