Eén van de grote voordelen van oled tv’s is dat ze zeer slank zijn, een paar millimeter dik zelf. De oled tv die LG vorig jaar op de markt bracht heeft een profiel van maar 4 millimeter en dat wil de Koreaanse fabrikant benadrukken met een onopvallende maar slimme advertentie op de rug van het magazine Sound & Vision.
De advertentie is lastig te vinden, zeker aangezien de meeste lezers de grote advertenties in magazines zelfs niet meer zien, maar LG speelt waarschijnlijk op de ‘ontdekking’. Als een lezer deze advertentie ontdekt is hij of zij mogelijk ook meer geneigd om meer over oled te weten te komen.
In geheel 2013 gingen er in Nederland maar 20 oled tv’s over de toonbank en niet alleen de promotie kan dit aantal doen groeien in 2014. Met name de hoge prijs van gemiddeld 8.000 euro is voor de meeste consumenten geen optie. Toch geeft LG niet op en heeft voor 2014 weer een aardige line-up oled tv’s aangekondigd.
Andere fabrikanten, waaronder Samsung, hebben aangegeven zich voorlopig op de hoge 4K Ultra HD resolutie te richten en verwachten pas over twee tot drie jaar betaalbare oled tv’s te introduceren.
Reacties (0)