LG en YouTube komen met unieke docu

22 juli 2010 2 Minuten 0 Reacties
YouTube life in a day LG

YouTube en de wereldberoemde filmmakers Ridley Scott en Kevin Macdonald vragen mensen in de hele wereld hen te helpen om de eerste user-generated documentaire te maken. Hiervoor roepen ze mensen op om 24 juli 2010 hun dag te filmen. De uiteindelijke documentaire krijgt de lengte van een speelfilm. ‘Life in a Day’ is een wereldwijd historisch filmexperiment waarbij de hulp van de wereld wordt ingeroepen om een moment uit het leven op zaterdag 24 juli 2010 te filmen en de beelden te uploaden naar www.youtube.com/lifeinaday.

Oscarwinnaar en regisseur Kevin Macdonald (State of Play, Last King of Scotland, Touching the Void) neemt de regie op zich en brengt de meest fascinerende beelden samen in een documentaire met de lengte van een speelfilm. Uitvoerend producent van het project is Ridley Scott (Robin Hood, Gladiator, Black Hawk Down) is verantwoordelijk voor de productie. Mensen van wie de producenten beelden in de film gebruiken, krijgen een vermelding als co-director op de aftiteling. Twintig mensen die een bijdrage hebben geleverd, mogen de wereldpremière van de film op het Sundance Film Festival 2011 bijwonen. Life in a Day is een van de diverse initiatieven van YouTube om de grenzen van muziek, kunst en nu dan ook film te verleggen. Het YouTube Symphony Orchestra en de recent aangekondigde YouTube Play-samenwerking met het Guggenheim zijn voorbeelden van de convergentie tussen online video en traditionele kunstvormen. Life in a Day breidt deze experimenten uit naar de filmwereld. LG Electronics steunt Life in a Day als belangrijk onderdeel van de bestaande campagne Life’s Good. Het bedrijf voelt zich betrokken bij het creëren van online kwaliteitscontent die iedereen kan delen en waarvan iedereen kan genieten. Regisseur Kevin Macdonald zegt over het project: “Life in a Day is een tijdcapsule die toekomstige generaties laat zien hoe het was om op 24 juli 2010 te leven. Het is een uniek experiment op het gebied van maatschappijgericht filmen. En hoe kun je beter een onbeperkte hoeveelheid beelden verzamelen dan door de wereldgemeenschap erbij te betrekken?” “LG gelooft dat technologie de levens van mensen verrijkt en ziet parallellen met de doelstellingen van het Life in a Day-project”, zegt Dermot J. M. Boden, Chief Marketing Officer bij LG Electronics. “Voor LG betekent dit project een geweldige gelegenheid om persoonlijk contact te leggen met YouTube-gebruikers op een manier die zowel de moeite waard als plezierig is. Dit initiatief sluit naadloos aan bij onze merkbelofte Life’s Good!”

Op www.youtube.com/lifeinaday zijn meer informatie en instructies voor het uploaden van beelden na 24 juli 2010 te vinden.

Reacties (0)