Deze woorden van Cameron komen vooral voort uit de groeiende interesse in goedkope 2D naar 3D conversie technieken, wat door vele content providers in de industrie gezien wordt als een makkelijk middel om een gedeelte van de 3D markt te veroveren. Steeds meer prijsbewuste film en TV makers overwegen 2D naar 3D conversie technieken als een short-cut naar massa productie van 3D content. Cameron waarschuwde tegen deze verleidingen en zei dat dit een verre van briljante manier is om geld te besparen. Volgens Cameron zorgen goedkope (geautomatiseerde) conversie technieken zelfs voor oogpijn en hoofdpijn.
Alhoewel de waarschuwing van Cameron vooral aan de creatieve industrie gericht was kan het zeker ook van toepassing zijn op de 3D TV fabrikanten. Zowel Sony als Samsung introduceren real-time 2D naar 3D conversie in de nieuwe 3D TV’s. Panasonic onthoudt zich van deze techniek en zegt dat ze de consument geen ‘tweedehands’ conversie technieken wil verwarren.
Cameron geeft wel aan dat duurdere en geavanceerde 2D naar 3D conversie technieken wel kwaliteit kunnen leveren.
Meer informatie: Wat er voor nodig is om een 2D film naar 3D om te zetten
Reacties (0)