Bang & Olufsen sluit 125 winkels in Europa door tegenvallende cijfers

17 januari 2013 1 Minuut 0 Reacties
Bang-Olufsen-BeoVision-11

Bang & Olufsen kennen we vooral van de high-end audio- en videoapparatuur waarbij design een belangrijke rol speelt en het prijskaartje voor de meesten onder ons wat te fors is. Je zou zeggen dat de markt voor deze luxeproducten redelijk stabiel blijft maar toch heeft B&O in Europa te maken met teruglopende winstcijfers

Het bedrijf uit Denemarken heeft in Europa te maken maken met veel concurrentie wat er voor gezorgd heeft dat er gesneden moet worden in de kosten. Hoewel er door het bedrijf nog winst gemaakt wordt, welke grotendeels uit de automotive markt komt, is de winst die voorkomt uit de traditionele AV line-up zover teruggelopen dat er actie nodig was. Bang & Olufsen zou in Europa daarom 125 winkels van de 600 winkels willen sluiten en de focus willen verschuiven opkomende markten, waaronder de Chinese en Braziliaanse markt. Deze markten bieden volgens het bedrijf meer kansen omdat ze nog relatief jong zijn en de concurrentie minder is.

Naast het feit dat er winkels gesloten worden gaat Bang & Olufsen ook kijken naar de verschillende productlijnen die er momenteel gevoerd worden. Mogelijk worden er in de nabije toekomst producten uit het assortiment gehaald en zal de focus gelegd worden op innovatie.

Via: Whathifi

Reacties (0)