Sennheiser is voornemens zich volledig te focussen op de professionele audiomarkt, met producten als de Neumann-microfoons en voor zakelijke communicatie.
Sennheiser verlegt focus
In het persbericht laat het bedrijf weten dat het zijn vindbaarheid in de competitieve markt voor soundbars en koptelefoons wil vergroten, en is van mening dat zijn producten goed kunnen scoren. Maar daarvoor is extra geld en een investering nodig, want anders kunnen die doelen niet behaald worden. De gesprekken met de eerste potentiële partners volgen snel.
Eerder verscheen er al een interview in het Duitse Handelsblatt met Daniel Sennheiser, mede-ceo, en Andreas Sennheiser, de andere ceo, van het bedrijf. In dat interview vertellen de broers over de mogelijke redenen waarom deze zet nu nodig is. Zo stapte het bedrijf behoorlijk laat in de markt van draadloze oordoppen, een markt die de afgelopen maanden gigantisch gegroeid is.
Echter, de laatste tijd valt de verkoop van de oordoppen behoorlijk tegen en dat komt door de toenemende druk op de markt. Daardoor kwam onder meer de winstmarge onder druk te staan. Dit resulteerde onder meer in het moeten laten gaan van 650 personeelsleden wereldwijd, waardoor er nog 2.800 overblijven.
Uit het persbericht is op te maken dat het bedrijf eerst wil proberen de consumentenaudiotak te behouden door partners te zoeken die willen investeren. Maar de tak in de verkoop doen is ook altijd nog een goede optie. Alle opties staat momenteel open.
Reacties (0)