Smart TV

Geen geluid bij afspelen Netflix?

Twee weken geleden heb ik een nieuwe smarttv gekocht. Een LG die ik met een hdmi kabel heb aangesloten op mijn Denon receiver. Ik heb daarvoor de hdmi arc ingang en uitgang gebruikt. Het werkt allemaal goed maar een enkele keer gebeurt het dat er geen geluid is bij het afspelen van  iets op Netflix of via de Plex app. Normale televisieprogramma’s en zaken die ik via Chromecast afspeel werken wel gewoon met geluid. Het viel mij op dat wanneer ik de hdmi aan de achterkant van mijn receiver losmaak en daarna weer aansluit, het probleem voorbij is en ik weer geluid heb.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is en hoe ik het probleem kan oplossen?

Een antwoord toevoegen

Je mag geen antwoorden toevoegen!

Antwoorden (4)

Sir oled
08 juni 2020 om 11:20

Beste,

Probeer eerst eens met een andere en degelijke hdmi kabel , het probleem kan daar liggen .

Mvg,

0

Joop
09 juni 2020 om 14:07

Dank je Sir-oled. De kabel is pas een paar maanden oud maar ik heb inderdaad aan de mogelijkheid gedacht. Ik heb echter ook een optische kabel tussen tv en receiver en als ik die in de settings van mijn smarttv activeer is er ook geen geluid. Heb je voor HDMI-arc een speciale HDMI kabel nodig?

 

Groeten,

 

Joop.

0

Anoniem
09 juni 2020 om 17:06

Beste Joop,

Met certificaat high-speed is ruim voldoende maar geen geluid via optisch is ergens instelling die niet goed staat. Type smart tv en receiver aub dan kan ik eens verder bekijken.

Mvg,

0

Joop
20 juni 2020 om 22:01

Ik ben nu een paar weken verder en het probleem heeft zich nog een keer voorgedaan (tijdje geleden alweer). Ik heb toen de hdmi kabel losgemaakt en weer aangesloten en toen was het probleem verholpen. Sindsdien speelt alles zonder problemen. Ik las op een ander forum dat hdmi arc de voorkeur heeft boven een optische kabel dus daar heb ik niet meer naar gekeken.

0