Smart TV

Bose soundbar koppelen met Philips Smart oled TV 803?

Een vraag,

Ik heb een Philips 55OLED803/12  en daar sluit ik een Bose soundbar 700 op aan dmv de met bose meegeleverde HDMI kabel.

Op HDMI port 3 ARC geschikt sluit ik de soundbar 700 aan met de HDMI kabel

De TV herkent de soundbar niet in het instellingen menu, daar waar de luidsprekers aan > HDMI soundsysteem > TV luidsprekers uit instelling zit.

De optie balkje HDMI soundsysteem blijft grijs , op de TV zie ik bij de bron wel het beeld van Bose waar hij verwijst naar de apps die je kan downloaden via app store googel play store.

Als ik de TV met een glasvezelkabeltje aansluit op de Bose heb ik wel geluid.

Wat mij dus dwars zit is dat de Bose niet wil werken via HDMI en ik heb een JBL soundbar geprobeerd die het wel doet.

Hiervoor had ik en oled 9002/12 serie TV die het zelfde probleem had.

Uiteraard heb ik al div keren bij zowel Philips en Bose een klacht ingediend hierover maar kom niet verder met hun, sluit hem maar aan met glas dan doet ie het ook………wel mee eens maar principieel klopt dat niet. Ook andere poorten geprobeerd andere HDMI kabels geprobeerd maar niks doet het.

Soundbar is zo goed als nieuw.

Heeft iemand dezelfde ervaring ? of iemand een oplossing ?

Een antwoord toevoegen

Je mag geen antwoorden toevoegen!

Antwoorden (12)

Anoniem
08 juni 2019 om 16:33

B    uy

O    ther

S    tereo

E    quipment

0

Anoniem
08 juni 2019 om 16:53

Tja , probeer eens bij vrienden of kennissen op andere tv en kijk wat het geeft. Indien ook hetzelfde , doorverkopen, inwisselen en een beter alternatief zoeken en geen overhypt marketing merk.

0

Bart de la Fosse
11 juni 2019 om 10:50

Een ding wat ik mij afvraag...heb je eigenlijk de installatieprocedure met de app doorlopen die bij de soundbar hoort. Het ligt voor de hand, maar ik lees niet dat dit is gebeurd ;-)

0

Anoniem
28 juni 2019 om 17:29

uiteraard geprobeerd , maar inmiddels opgelost was een verborgen instelling die ik heb gevonden en aangepast

0

Anoniem
25 juli 2019 om 22:13

Ik heb hetzelfde probleem, over welke instelling gaat het?

0

Anoniem
08 september 2019 om 20:37

Ik ben ook erg benieuwd om welke verborgen instelling het gaat. Zelfde probleem hier.

0

Anoniem
06 november 2019 om 15:09

Same!, welke verborgen instelling?¿

0

Anoniem
16 november 2019 om 09:56

Ik denk dat hij de App van bose bedoeld. instellingen CEC aan of uit zetten

0

Anoniem
12 februari 2020 om 17:44

Hallo !! Hoe is dit opgelost ? Ik heb hetzelfde PROBLEEEM !!!!!

0

Anoniem
17 april 2020 om 07:57

CEC uitzetten in de BOSE app lost dit probleem op

0

Anoniem
07 mei 2020 om 16:58

Beste allemaal,

ik heb hetzelfde probleem maar CEC uitzetten in de Bose app loste het bij niet op!

0

Anoniem
10 juni 2020 om 14:59

Je kunt ook wanneer je tv Bluetooth heeft deze koppelen met je Bose

0