Karwei bereiken met Google Assistent
Je kunt via de Google Home-speaker en de Google Assistent voortaan ook de doe-het-zelfwinkel Karwei bereiken en vragen stellen over bijvoorbeeld de juiste verlichting, de openingstijden van de dichtstbijzijnde winkel of de laatste acties. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is te zeggen “Hey Google, praat met Karwei”. De reden dat er nu voor deze drie functies gekozen is, heeft te maken met het feit dat bezoekers van de site van de winkel voornamelijk naar dit soort dingen zoeken, laat Luca Bade, digital marketingmanager, weten.
Omdat ruim veertig procent van de klanten op onze website zoekt naar openingstijden en acties leken deze twee onderwerpen het belangrijkste om in de integratie mee te nemen. Het onderdeel waarin klanten advies kunnen krijgen over verlichting is een voorbeeld van hoe klanten met behulp van stemtechnologie tot een productadvies kunnen komen. Als het experiment een succes is, gaan we de Voice Assistent uiteraard verder uitbreiden.
De integratie wordt voorlopig nog gezien als een experiment van de doe-het-zelfwinkel en het moederbedrijf, Intergamma.
Het is ontzettend belangrijk om relevant te blijven voor klanten. Voice is een nieuw kanaal waar veel van onze klanten zich bevinden. Met de Karwei Voice Assistent kunnen we hen bereiken en optimaal bedienen. Bovendien zijn we steeds op zoek naar nieuwe kanalen en innoverende manieren om onze customer journey uit te breiden. Ook was de introductie van Google Home in Nederland en de Nederlandse Google Assistent een mooi startschot om ons te verdiepen in de stemtechnologie en hoe deze innovatie onze klanten kan ondersteunen bij hun klantenreis.
In de toekomst zal het bedrijf blijven experimenteren met de Google Assistent, dus het kan zijn dat de mogelijkheden nog worden uitgebreid.
Reacties (0)