Op maandag 24 februari is er bij het updaten van onze servers een verbindingsprobleem ontstaan. Hierdoor konden Nest-camera’s tussen 20:55 tot 01:20 uur Centraal-Europese Tijd geen opnamen maken of live video streamen. Alle cameraservices werken inmiddels weer normaal. Tijdens de storing is er geen videogeschiedenis vastgelegd.
We weten hoe belangrijk je camera’s zijn voor de beveiliging van je huis en eigendommen. We zijn onze systemen uitgebreid aan het controleren om zulke storingen in de toekomst te voorkomen. Het aanbieden van een betrouwbare en veilige infrastructuur voor je huis is een verantwoordelijkheid die we erg serieus nemen.
We begrijpen dat je als Nest-abonnee op onze camera’s en services rekent. We betalen je graag 5 € terug op de bankpas of creditcard die geassocieerd is met je account als dank voor je geduld en voor je vertrouwen in Nest. Je hoeft hiervoor geen contact op te nemen met support. Na verwerking van de terugbetaling krijg je automatisch een e-mail.
We zijn er helemaal op gericht handige oplossingen te ontwikkelen waarmee je van je huis een nog behulpzamere plek maakt. Het spijt ons dat we deze week niet aan je verwachtingen hebben voldaan.
De storing toont dat slimme camera’s nog altijd zeer kwetsbaar zijn. Niet alleen op het gebied van beveiliging, maar ook door de afhankelijkheid van de werking van een systeem dat draait op de achtergrond. Het is in ieder geval goed om te zien dat Google dit serieus neemt, want het belangrijkste aan een slimme camera is natuurlijk dat je erop kunt vertrouwen.
Reacties (3)