Begin oktober kwam het gerucht naar buiten dat WhatsApp binnenkort advertenties zou gaan krijgen. Deze reclame zou dan zichtbaar worden binnen de Status-functie van de app. De Status-functie is het antwoord van de berichtendienst op de Instagram Stories en Snapchat. Gebruikers kunnen afbeeldingen, filmpjes, gifjes of andere updates plaatsen die na 24 uur weer zullen verdwijnen.
Vice-president van WhatsApp, Chris Daniels, heeft de geruchten nu bevestigd. De populaire berichtendienst gaat inderdaad advertenties tonen aan zijn gebruikers binnen de Status-functie. Volgens Chris Daniels zou dit de belangrijkste methode worden om geld te verdienen aan de berichtendienst, alsmede geeft het bedrijven de kans om mensen via WhatsApp te bereiken.
Advertenties komen van Facebook’s eigen advertentiesysteem
In het begin moesten gebruikers een klein bedrag per jaar betalen om WhatsApp te kunnen gebruiken, maar de afgelopen jaren is de dienst altijd gratis te gebruiken geweest. Sinds Facebook de berichtendienst heeft overgenomen zien we langzaam verandering optreden, want ze willen er natuurlijk wel aan verdienen. De advertenties zullen gebruikmaken van Facebook’s eigen advertentiesysteem. In je normale berichten met vrienden of familie zul je, in ieder geval voorlopig, geen reclame aantreffen. Wanneer de advertenties voor het eerst te zien zijn in WhatsApp is op dit moment nog onduidelijk.
Reacties (0)