Google-account heeft het lastig
Het is je misschien al opgevallen dat sommige Google-accounts (op sommige apparaten) last hebben van enkele problemen. Zo kan er soms geen verbinding gemaakt worden met de server binnen Inbox of Gmail, werkt de YouTube-app niet naar behoren en kan het zijn dat de bladwijzers binnen Google Chrome niet worden gesynchroniseerd. Dat zijn problemen die wij alleen al zijn tegengekomen in de afgelopen 24 uur en Google is ervan op de hoogte. Ook kan het zijn dat de smartphone of tablet constant blijft vragen of je opnieuw wil inloggen.
Geen nood, er zijn geen hackers actief. Het Google-account heeft het momenteel zwaar, waardoor sommige functies dus niet naar behoren werken. Google heeft inmiddels gereageerd op de situatie en vraagt mensen geduld te hebben voor zolang de problemen aanhouden.
We’ve gotten reports about some users being signed out of their accounts unexpectedly. We’re investigating, but not to worry: there is no indication that this is connected to any phishing or account security threats.
Please try to sign-in again at accounts.google.com and if you cannot remember your password, please use this link (g.co/recover) to recover your password. If you use 2-Step Verification, there may have been a delay in receiving your SMS code. Please try again or use backup codes.
We zijn blij dat het weinig met de beveiliging van het Google-account te maken heeft. Inmiddels zijn de problemen bij ons opgelost en we hopen dat de problemen bij andere mensen ook snel zullen verdwijnen.
Reacties (7)