Het is inmiddels een bekende en veelgebruikte strategie in de tabletmarkt; de concurrentie belachelijk maken in een commercial. Microsoft heeft de afgelopen maanden diverse commercials gepubliceerd waarin onder meer de iPad op de hak genomen werd. Deze keer is het echter Microsofts eigen Surface tablet die belachelijk gemaakt wordt in een commercial van Samsung.
Samsung heeft een commercial gepubliceerd voor de nieuwe Galaxy TabPRO en Galaxy NotePRO tablets. Deze modellen zijn inmiddels in Nederland te koop en zijn met name gerucht op de intensieve gebruiker die naast de consumptie van entertainment ook productief wil werken. Zo kun je bijvoorbeeld tot maximaal vier schermen naast elkaar openzetten om te kunnen multitasken.
Zoals in elke andere commercial waarin de concurrentie op de hak genomen wordt, worden alleen de pluspunten van de Galaxy NotePRO en Galaxy TabPRO tablets getoond, en worden sommige pluspunten sterk overdreven. Zo wordt getoond dat de Galaxy TabPRO gebruikt kan worden voor multitasken, terwijl de iPad maar één ding tegelijkertijd kan. Ook ligt de resolutie van de Galaxy TabPRO iets hoger dan die van de iPad.
De Surface wordt vooral aangevallen op het feit dat de tablet meer een laptop is door het gebruik van een keyboard-cover/dock en een muis, iets dat gebruikers van een Surface-tablet waarschijnlijk juist een positief punt vinden. Alles bij elkaar genomen komt het echter neer op de voorkeuren van de gebruiker zelf, want qua kwaliteit doen de tablets niet veel voor elkaar onder.
Reacties (1)