Twintig procent meer in eerste maand
Samsung zelf heeft geen cijfers naar buiten gebracht over de verkoop van zijn nieuwste high-end telefoons. Analistenfirma Counterpoint Research meldt evenwel dat al in de eerste maand na de start van de verkoop de verkoopcijfers van de Galaxy S7 en d Galaxy S7 Edge twintig procent hoger liggen dan dezelfde cijfers van de S6-serie vorig jaar in diezelfde eerste maand.
Galaxy S7 (Edge) overal populair
Hier is een interessant verschil tussen de continenten te zien. In sommige landen, van de veertig die Counterpoint heeft onderzocht, is het verkoopcijfer wel vijftig procent hoger dan dat van de Galaxy S6-reeks. In de Verenigde Staten is de verkoop van de S7 dertig procent beter, in Europa twintig procent en in China tien procent. In thuismarkt Zuid-Korea is de verkoop vrijwel gelijk aan die van de vorige vlaggenschepen. Waarschijnlijk omdat de verkoop daar altijd al heel goed loopt voor Samsungtelefoons.
Tien miljoen telefoons
Inmiddels moet Samsung tien miljoen Galaxy S7 en Galaxy S7 Edge-telefoons hebben verkocht, en dat is 25 procent hoger dan de verwachtingen die waren gesteld voor de Galaxy S6 in zijn eerste maand.
Waterdicht
Samsung heeft de Galaxy S7 en Galaxy S7 Edge toegerust met een paar opties die niet in de S6-reeks zijn terug te vinden, zoals waterdichtheid en de mogelijkheid om het geheugen uit te breiden met een micro sd-kaart. Maar Counterpoint denkt dat dit niet eens het belangrijkste is. Vorig jaar kon het Koreaanse bedrijf de S6 Edge nauwelijks aanslepen, omdat er veel meer vraag naar dit toestel was dan verwacht. Met de huidige phablet Galaxy S7 Edge is hier terdege rekening me gehouden: er zijn voorraden, en klanten hoeven niet op hun nieuwe toestel te wachten.
Releasedatum
Ook denkt Counterpoint dat de releasedatum goed heeft uitgepakt. Door dit een maand eerder te doen dan gebruikelijk, troefde Samsung de concurrentie af. En het duurt nog een half jaar voordat Apple weer met een nieuwe iPhone komt.
Reacties (0)