Volgens MoPub, één van de grootste bedrijven die handelt in uitwisseling van mobiele advertenties, willen adverteerders meer betalen voor een advertentie op de iPad dan op welk ander mobiel platform. De kosten van een mobiele advertentie stegen met meer dan 50% in het vierde kwartaal van 2012, maar adverteerders betaalden het meest voor de iPad: 1,12 dollar per 1000 impressies. De prijzen voor advertenties op iOS-toestellen stegen met 66% en ook Android-advertenties zijn voor app-ontwikkelaars lucratiever geworden; daar gingen de prijzen met 54% omhoog.
Een belangrijke reden voor de prijsstijging is de hoge ‘klikfactor’. Bij Android klikt ongeveer 1% op de advertentie en bij iOS-gebruikers is dit aantal zelfs 1.7%. Daarbij is het voor beide mobiele platformen erg moeilijk om dergelijke in-app advertenties te blokkeren waardoor ze voor adverteerders interessanter dan normale webadvertenties zijn.
Het grote scherm van de iPad – en in mindere mate die van de iPad Mini – blijkt voor adverteerders toch echt de doorslag te geven. “Grotere schermen zijn interessanter voor uitgevers omdat ze veelal zien dat er meer geld is te verdienen met een grotere advertentie”, aldus MoPub.
Onderstaande grafiek laat de effectieve kosten per duizend impressies zien.
Reacties (0)