Gemakkelijker adverteren in Google Play
Google heeft een nieuwe optie voor ontwikkelaars van Android-apps beschikbaar gesteld waarmee er gemakkelijker geadverteerd kan worden. Het enige dat de ontwikkelaars hoeven te doen is aan AdWorks doorgeven hoeveel geld ze willen uitgeven aan het adverteren en Google doet daarna eigenlijk de rest. Heb je dat gedaan, dan zul je zien dat je applicatie daarna opduikt op YouTube, in de Google-zoekresultaten en enkele externe websites van Google. Eén ontwikkelaar geeft aan zo al tienduizend downloads te hebben gegenereerd.
Naast het budget doorgeven, hoef je er eigenlijk alleen maar voor te zorgen dat je Google Play-pagina tiptop in orde in is, aangezien het advertentieplatform van Google alle informatie daar vandaan zal halen, zoals screenshots, video’s en beschrijvingen. Je hebt zelfs de mogelijkheid om te kijken welke advertentie en in welke formaat beter presteert, zodat je kunt aangeven dat je die advertentie vaker wil laten zien. Ook is het voor developers nu mogelijk om te zien waar de nieuwe downloaders precies vandaan komen.
Dit is allemaal onderdeel van het plan van Google om ontwikkelaars meer ruimte te geven op Google Play.
Reacties (0)