Vernieuwde Google Feed
De nieuwe Google Feed steunt op een verbeterend algoritme dat volgens Google beter kan anticiperen op wat interessant is voor het individu en diens omgeving. “Je zult nu kaarten zien met zaken als sporthoogtepunten, belangrijk nieuws, meeslepende video’s, nieuwe muziek, verhalen om te lezen en veel meer.”
Daarvoor zal Google zich niet alleen baseren op alle interacties die een gebruiker heeft met zijn diensten, ook houdt het rekening met de omgeving van een persoon. Een interessant voorbeeld van Google, is dat als je bijvoorbeeld interesse hebt in fotografie en fitness, dat terug komt in je Google Feed. Als een weergegeven onderwerp toch niet interessant bevonden wordt, kan je bij de app instellingen aangeven er geen informatie meer over te willen zien.
Geen advertenties in de nieuwe Google Feed
Tegenover persbureau Reuters laat Ben Gomes, een van de vicevoorzitters van Google’s engineering-afdeling, weet dat er voorlopig geen advertenties komen. Sterker nog, er zijn voorlopig helemaal geen plannen om daarmee te beginnen. Ook laat Gomes weten dat Google niet van plan is om Facebook na te doen en dus zullen de interesses van vrienden geen rol spelen. “Deze feed draait echt helemaal om jouw interesses,” aldus Gomes. “Het gaat echt niet om wat je vrienden leuk vinden.”
De nieuwe Google Feed is in de Verenigde Staten per direct beschikbaar in de Google app voor Android en iOS. De vernieuwde app wordt de komende weken uitgerold naar andere landen, al is er nog geen precieze planning bekend.
Reacties (0)