Niantic reageert op fans en spelers van Pokémon GO
De maker van Pokémon GO, ontwikkelaar Niantic, heeft via Facebook gereageerd op de kritiek die fans en spelers van Pokémon GO op het spel hebben. Zo weten we nu eindelijk waarom het team third-party apps en niet-goed-werkende features heeft verwijderd uit de Pokémon GO-ervaring. Het voetstappensysteem voldeed bijvoorbeeld niet aan de eisen van de ontwikkelaar en voor spelers zelfs verwarring opleverde, terwijl apps aps PokéVision gewoonweg de kwaliteit van de game in de weg zaten, aldus Niantic.
Dat laatste houdt in dat de third-party diensten in feite te veel druk op de servers hebben gezet, waardoor spelers dus problemen hadden met inloggen en spelen. Daarnaast bevindt Niantic zich in een lastige positie. Pokémon GO is nog niet af en terwijl er dus wordt gewerkt aan nieuwe en resterende features, moet het team de servers en de kwaliteit hoog houden, terwijl er ondertussen ook nog gewerkt wordt aan een lancering voor ontbrekende markten, zoals Brazilië. Het succes van de game moet van tevoren onderschat zijn.
Ondertussen wachten de spelers op die nieuwe functies, terwijl er wekelijks nieuwe third-party apps voor het spel verschijnen. Lees het complete bericht op de Facebook-pagina van de ontwikkelaar.
Reacties (0)