Android Pay wil trouwe betalers aan zich binden
Sridhar Ramaswamy, binnen Google verantwoordelijk voor commerciële zaken en advertenties, heeft op een financiële conferentie in Las Vegas aangegeven een loyaliteitsprogramma te willen lanceren voor Android Pay-gebruikers. Eén van de eerste bedrijven die dit programma zal implementeren is Coca Cola. Wanneer je een Coca Cola koopt en afrekent met Android Pay, dan krijg je daar punten voor. Hoe meer Coca Cola je koopt, hoe meer punten je krijgen. En van die punten kun je ook weer Coca Cola kopen.
Dat is dus goed voor de consument die van plan is Android Pay te omarmen. Ramaswamy en zijn marketingteam zijn ook erg blij met deze feature, aangezien het bedrijf zo heel gemakkelijk in kaart kan brengen wie wat (op welk moment) koopt. Ook liet de Ramaswamy weten dat er op dit moment ‘miljoenen’ Android Pay-gebruikers zijn, waarvan zestig procent nooit Google Wallet heeft uitgeprobeerd. Verder liet de beste man niets los over de adoptie. Wanneer Android Pay naar Nederland komt, is echter ook niet bekendgemaakt.
Reacties (0)