De nieuwe Kindle Fire krijgt de naam de ‘New Kindle Fire’ mee en kent een aantal verbeteringen ten opzichte van de eerste generatie. Zo moet de tablet 44 procent sneller zijn dan zijn voorganger door een nieuwe (nog onbekende) processor en een groter 1GB werkgeheugen, en is de batterijduur verbeterd door het toevoegen van een grotere batterij. Verder is de tablet voorzien van een camera aan de voorzijde voor videogesprekken. De overige specificaties zijn gelijk aan de eerste generatie Kindle Fire. Zo krijg je een IPS display met een resolutie van 1.024 bij 600 pixels, Gorilla Glass bescherming, en toegang tot films en TV series, 17 miljoen liedjes, Kindle books, magazines, en de Appstore.
Het belangrijkste is wellicht de prijs waarvoor de Kindle Fire in de markt gezet wordt. Vorig jaar was iedereen enthousiast door de aantrekkelijke prijs van 199 dollar maar Amazon heeft het voor elkaar gekregen nog lager te gaan. De Kindle Fire zal namelijk vanaf 14 september te koop zijn voor een prijs van 159 dollar, 40 dollar minder dan het 8GB Nexus 7 model van Google en ASUS wat de belangrijkste concurrent van de Kindle Fire is.
Advertenties
Overigens moet wel gezegd worden dat alle nieuwe Kindle Fire tablets advertenties tonen in het ontgrendelscherm. Op deze plek licht Amazon ‘special offers’ uit. Je hebt in tegenstelling tot bepaalde Kindle e-readers van vorig jaar niet de keuze uit een advertentie-vrij model en een model waarop geadverteerd wordt. Deze advertenties worden dus altijd getoond wanneer je de tablet ontgrendelt en verdwijnen zodra je in het homescreen zit. Het is niet bekend of je de advertenties kunt laten verdwijnen door een ‘fee’ te betalen, maar gezien de lage prijs van de tablets lijkt me dat iets waar je wel mee kunt leven.
Via: Engadget
Reacties (0)