Tesla in gesprek over eigen muziekstreamingdienst
In de categorie ‘ja, het kan, maar waarom zou je?’: Tesla is momenteel in gesprek met grote platenmaatschappijen over het oprichten van een eigen muziekstreamingdienst, die kan worden gebundeld met de slimme auto’s van de fabrikant. Waarom het bedrijf niet kiest voor een samenwerking met één van de bestaande platformen, is helaas niet duidelijk. De platenlabels zijn nog niet helemaal op de hoogte van wat het bedrijf van plan is, maar waarschijnlijk komen er verschillende soorten abonnementen, in variërende prijsklassen, aan.
Tesla zou willen beginnen met een dienst die op Pandora lijkt: internetradio. Opmerkelijk is echter dat het bedrijf momenteel al een deal heeft met Spotify: auto’s die worden verkocht buiten de Verenigde Staten worden gebundeld met die muziekstreamingdienst. Een vertegenwoordiger heeft tegenover Recode gezegd dat de fabrikant mensen zelf wil laten kiezen welke muziekbron ze gebruiken in hun auto en dat ze simpelweg op zoek zijn naar manieren waarop de klanten tevreden gehouden kunnen worden. Voor platenlabels maakt het weinig uit.
Want hoe meer partners die hebben, hoe meer geld er in het laatje kan komen. Die staan dus open voor dergelijke gesprekken, al is het natuurlijk nog niet zeker of een dergelijke dienst ook daadwerkelijk gelanceerd wordt. Of de muziekstreamingdienst van Tesla straks ook op andere platformen te gebruiken zal zijn, is nog niet bekend.
Reacties (1)