Hulu betreedt internationale markten
Dat staat voor nu in elk geval op de planning. Iger zei ook vlak daarna meteen dat de focus momenteel op Disney+ ligt. Maar dat neemt niet weg dat Hulu de potentie heeft om groter te worden. De videostreamingdienst bestaat immers al dertien jaar en is momenteel nog niet beschikbaar in Europa. Eerst zal het bedrijf zich dus echter nog concentreren op de lancering van Disney+ op verschillende markten. Maar zodra dit allemaal op rolletjes loopt, dan is het de beurt aan de Amerikaanse zusterdienst van hetzelfde bedrijf.
In de basis is Hulu een videostreamingdienst zoals je al kent en vergelijkbaar met Netflix, Disney+, Amazon Prime Video en Videoland. Je kunt er televisieseries en films op bekijken. Het goedkoopste abonnement is 5,99 dollar, maar dan krijg je nog wel hier en daar advertenties te zien (iets dat Videoland ook wil gaan doen). Er zijn ook duurdere abonnement beschikbaar zonder reclame. Momenteel heeft de dienst dertig miljoen abonnees. Daarnaast kun je in de VS een abonnement op deze dienst, Disney+ en ESPN afnemen voor 13 dollar per maand.
Reacties (0)