Niet meer bijbetalen
Daartoe wordt het dataverkeer geknepen tot 600 kilobits per seconde. Daarmee hoopt Netflix dat klanten niet over hun data-maximum heen gaan, waardoor ze zouden moeten bijbetalen aan hun provider.
Mobiel data-abonnement
Netflix is – vanzelfsprekend – tegen maxima voor mobiele data-abonnementen. Maar de streamingdienst ziet in dat het er voorlopig nog niet naar uitziet dat hier een einde aan komt, dus schiet de abonnementsdienst zijn klanten te hulp.
Video via mobiel internet
“Nu consumenten in toenemende mate video kijken via het mobiele internet, is Netflix voortdurend bezig om manieren te bedenken om abonnees meer controle te geven over hun Netflix-ervaring. Dat is waarom wij binnenkort de data-saver optie introduceren voor onze mobiele apps”, meldt Netflix zelf.
600 kpbs
Daarmee kan het een en ander worden ingesteld om ervoor te zorgen dat het mobiele internetabonnement niet al na enkele films op is voor een hele maand. Netflix meldt dat de videokwaliteit omlaag kan worden gebracht voor mensen die een gering aantal mb’s per maand mogen verstoken, en hoger voor abonnees die meer gb’s van hun mobiele provider afnemen.
Videokwaliteit
De keuze voor maximaal 600 kilobits per seconde is al gemaakt. Dat geeft volgens Netflix de beste balans tussen videokwaliteit en data-besparing. Op die manier zouden de klanten gespaard moeten blijven voor ongewenste extra rekeningen van hun provider, aldus Netflix.
Netflix denkt niet dat het omlaag schroeven van de videokwaliteit een groot probleem zal zijn voor klanten. De series en films worden op een veel kleiner scherm bekeken – tablet of smartphone – en daar is volledige resolutie niet echt noodzakelijk. Zeker niet omdat Netflix uit eigen onderzoek onder klanten weet dat ze zich zorgen maken over het overschrijden van hun data-maximum.
Reacties (0)