Lollipop redesign voor Google Play Music op het web

15 mei 2015 1 Minuut 0 Reacties
google-play-music1

Google Play Music op het web is voorzien van een nieuw design , gebaseerd op de Material Design-richtlijnen van Android 5.0 Lollipop. Dat betekent felle kleuren, een duidelijke interface en veel ruimte voor beeldmateriaal.

Nieuw design voor Google Play Music op het web

Een paar maanden geleden bracht Google het Material Design naar Android-smartphones en -tablets. Dat kleurrijke design is nu ook terug te vinden in de webinterface van Google Play Music. Wanneer je nu naar de website van Google Play Music gaat, dan zie je direct wat er veranderd is. Mogelijk voelt de site ook meer aan als een app, vanwege alle overeenkomsten met de app op mobiele apparaten, en dat is precies waar Google voor ging. Nu is er ook meer ruimte voor artwork en ander beeldmateriaal, voor een nog kleurrijker geheel.

Bryan Rea, user interface designer bij Google, heeft het volgende over het nieuwe design te zeggen.

We’re moving towards making the web feel more like an app and less like a series of web pages strung together by links. The new header, the slick transition as you scroll, the collapsible nav, new animations, these all feel like things you expect in an app not on the web. For the increased focus on big, immersive artwork, when you’re listening to music, you can get lost in it (in a good way). With the new album and playlist pages, you enter an immersive world focused on the music you’re enjoying.

Google voert deze veranderingen door om een competitieve speler te blijven op de muziekstreamingdienstmarkt. Het neemt het vandaag de dag op tegen diensten als Spotify en Tidal, maar straks ook Apple Music. Voor Google Play Music betaal je 9,99 euro per maand, maar daarmee krijg je straks ook toegang tot de YouTube Music Key en beschik je over een ruimte hoeveelheid aan online cloud storage-data, voor het opslaan van je eigen muziek. Die opgeslagen nummers kun je vervolgens overal beluisteren, omdat ze staan opgeslagen in de cloud.

Reacties (0)