Facebook in gesprek met grote muzieklabels

06 juli 2015 1 Minuut 0 Reacties
facebook-new-logo

Facebook is momenteel in gesprek met verschillende grote muzieklabels, maar het bedrijf wil niet laten weten waarom precies. Het gerucht doet nu de ronde dat Facebook voornemens is een eigen muziekstreamingdienst te lanceren.

Lanceert Facebook binnenkort een eigen muziekstreamingdienst?

Het sociale netwerk Facebook is in gesprek met grote platenmaatschappijen zoals Sony Music Entertainment, Universal Music Group en Warner Music Group, waarschijnlijk om een nieuwe muziekstreamingdienst te lanceren. Het bedrijf heeft nog niet laten weten waarom het om de tafel zit met de muzieklabels en ook de muzieklabels willen er geen reactie op geven, waardoor iedereen dus achterblijft met wat giswerk. En de gedachte dat Facebook een eigen muziekstreamingdienst zou willen lanceren, is helemaal niet zo gek.

De sociale mediadienst verdient zijn geld met één ding: verbintenis. De mensen die Facebook dagelijks gebruiken, voelen zich verbonden met het netwerk, omdat vrienden, familie en kennissen daar van alles opzetten, zoals foto’s, video’s en natuurlijk hun gedachten en gevoelens. Muziek zou een volgende grote stap voor het platform kunnen zijn, waardoor de gebruikers nog meer tijd kunnen spenderen op het sociale netwerk. En dat is precies dat Facebook wil – wanneer mensen meer tijd besteden aan de dienst, dan weet Facebook meer over zijn gebruikers.

Er wordt wel gezegd dat Facebook iets unieks zou willen doen, samen met het succesvolle videoplatform. Maar wat is natuurlijk nog niet duidelijk. De bronnen die melden dat al deze partijen om tafel zitten willen wel iedereen op het hart drukken dat de gesprekken zich nog in een vroeg stadium bevinden en dat er natuurlijk nog niets afgesproken of besloten is, dus het kan nog alle kanten opgaan. Van de vijf grootste bedrijven (Amazon, Apple, Google, Microsoft en Facebook) in de VS, is Facebook de enige zonder eigen muziekstreamingdienst.

Reacties (0)