Toshiba wil met deze grote lancering haar marktaandeel in de zeer competitieve TV sector vergroten. Het bedrijf heeft als doel om dit jaar 15 miljoen sets te verkopen. Als dat behaald wordt betekent dit een stijging van 50% ten opzichte van vorig jaar.
Toshiba wil de F1 3D TV serie positioneren in de meer stijlvolle kant van de markt. De Deen Jacob Jensen en zijn fraaie design moeten hiervoor gaan zorgen. Volgens Toshiba wordt de stijl gekarakteriseerd door eenvoud en schone lijnen van de TV, welke maar 29mm dik is. Maar niet alleen het design is belangrijk, want het milieu krijgt veel nadruk van Toshiba. Volgens het merk heeft de F1 serie een jaarlijks verbruik van 160kWh, wat de TV een van de zuinigste 3D TV’s op de markt maakt.
De F1 serie maakt gebruik voor 240Hz LED panelen met een contrast ratio (dynamisch) van 2.000.000:1. Andere features zijn onder andere DLNA ondersteuning, internet toegang, vier HDMI inputs, en de optie om een harddisk aan te sluiten en van TV op te nemen.
De exacte aankomst datum op ons continent en de adviesprijs moeten nog bekend gemaakt worden.
Reacties (0)