De betaalzender Sky is al sinds het begin actief betrokken bij de techniek en zendt ook al lange tijd 3D content uit in verschillende landen. Dit gebeurt via speciale Sky 3D-zenders die in meerdere landen om ons heen te bekijken zijn. Ondanks het slechte nieuws dat de afgelopen weken de revue gepasseerd heeft laat Sky deze week weten nog steeds voor 3D te gaan en de komende jaren dan ook 3D content te blijven produceren en uitzenden. Het gaat dan met name om grote evenementen als sportwedstrijden en concertregistraties, maar ook om documentaires.
John Cassy, directeur van Sky 3D, ziet zelfs een groei in het aantal kijkers dat een abonnement op Sky 3D neemt. Het afgelopen kwartaal was het aantal nieuwe abonnees groter dan in de eerste maanden na de lancering van het kanaal. Cassy geeft aan dat het duidelijk is dat 3D nog in de kinderschoenen staat en niet geschikt is voor dagelijks tv kijken op een standaard kanaal. Daarom gaat de betaalzender door met de focus op grote evenementen waar de technologie daadwerkelijk toegevoegde waarde biedt voor de kijkers.
Via: Broadcast
Reacties (1)