Het marktaandeel van Samsung kwam in de eerste helft van 2013 uit op 38 procent. Op plek twee vinden we LG met een marktaandeel van 16,6 procent en op de derde plek staat Nederlands’ trots Philips met een marktaandeel van 9,9 procent.
Niet alleen op het gebied van tv’s in het algemeen is Samsung marktleider. Ook wanneer we kijken naar de subcategorieën lcd tv’s, Smart tv’s en 3D tv’s wist Samsung wederom meer te verkopen dan grote concurrenten als LG, Sony en Philips. Puur kijkend naar de verkopen van lcd tv’s heeft Samsung in de afgelopen zes maanden een marktaandeel van 39,6 procent bewerkstelligd. Op het gebied van Smart tv’s, tv’s met diverse interactieve functies en een Smart tv platform, is dit zelfs 44,3 procent.
Het lijkt erop dat er de komende jaren weinig gaat veranderen in deze verhoudingen, tenzij concurrenten als LG, Sony en Panasonic met iets unieks komen. Samsung loopt namelijk ook op het gebied van oled tv’s alweer voorop, al is het samen met LG, en de Koreaanse fabrikant heeft ook al 4K Ultra HD tv’s gelanceerd.
Bron: GlobalPost
Reacties (0)