XGIMI is een jong merk dat zich volledig richt op de markt voor projectoren. In de afgelopen tien jaar is de fabrikant zelfs marktleider geworden.
Ondanks die positie kan het zijn dat je nog nooit van het merk XGIMI gehoord hebt. Hoewel het al elf jaar bestaat en actief is in zowel Europa, Amerika als Japan, moet het nog een stevige voet aan wal krijgen in Nederland. En dat hoopt het bedrijf te bewerkstelligen met een feestelijke opening van een store-in-store waar onder meer regionaal saleshoofd van XGIMI, Jean-Ghislain Piérard, en chief consumer officer MediaMarkt Zakelijk, Edward van Lith, bij aanwezig zijn.
Het evenement is compleet met champagne, sushi en een door te knippen lint, dat onder luid applaus van het aanwezige publiek door midden geknipt wordt. Piérard houdt een korte speech “van ongeveer twintig tot 25 minuten, haha” (die gelukkig veel korter duurt) en wil voornamelijk iedereen bedanken voor de getoonde interesse en de hulp bij het opbouwen van het merk. Want daar is het natuurlijk om te doen: XGIMI aan de man krijgen. Daar moet de nieuwe store-in-store in de MediaMarkt Arena aan gaan bijdragen. Maar wat kun je daarvan verwachten?
Proeven van de XGIMI-beeldkwaliteit
Uiteraard hebben we voor en tijdens die korte speech al een blik kunnen werpen op de nieuwe winkel-in-winkel. Want Piérard en Co. hebben er al die tijd voor gestaan. Alle centimeters worden benut. Als het niet om nieuwe producten gaat, dan staat er wel een bank of een relaxstoel waar je kunt genieten van prachtige en kleurrijke beelden die op de muur geprojecteerd worden. Tijdens ons bezoek is het nog erg licht, waardoor de beelden niet helemaal tot hun recht komen – maar we hebben desondanks toch kunnen proeven van de beeldkwaliteit.
Dat is ook meteen wat zo’n store-in-store waardevol maakt voor consumenten. Ja, je kunt een projector prima online kopen, mits je weet wat je in huis haalt. En als je bekend bent met de productgroep. Maar we hebben gemerkt dat er nog een hoop winst te behalen is voor Xgimi (en projectormakers in het algemeen), omdat niet iedereen er bekend mee is.
Heerst er mysterie omtrent projectoren? Dat niet, maar wel onwetendheid. XGIMI mag dan marktleider zijn, maar de markt heeft nog flinke groeipotentie. En het merk wil die potentie benutten.
Zelf langsgaan bij XGIMI?
Het mooie aan de store-in-store in de MediaMarkt naast de Amsterdam Arena is dat je er gewoon zelf langs kunt gaan. Of je nou geïnteresseerd bent in XGIMI of projectoren in het algemeen, dat hoeft niet eens zo heel veel uit te maken. Je kunt er een hoop leren over de beschikbare technologieën en ook direct zien wat dat allemaal voor je betekent. Dankzij de winkel in een winkel kun je heel laagdrempelig deze productgroep ervaren, en misschien zelfs de keuze maken om er eentje mee te nemen. Maar dat is natuurlijk helemaal aan jou.
Als je van plan bent dit te doen, dan kun je direct bij binnenkomst rechtsaf slaan. Dan loop je bijna tegen de store-in-store aan, die helemaal in de hoek zit. Mocht je dan geïnteresseerd zijn in een product en je wil het meteen meenemen, dan is de kans heel groot dat dat kan. Want overal staan gevulde dozen, die wachten op nieuwe eigenaars.
Kortom: ben je sceptisch over projectoren of weet je er nog weinig van af? Dan kan het best leuk zijn om je uit te laten dagen of je kennis bij te laten spijkeren in MediaMarkt Arena, de nummer één MediaMarkt wereldwijd.
Short throw, draagbaar of gewoon?
Tijdens het bezoek kun je je volop laten informeren over projectoren, en dan in het bijzonder die van XGIMI. Je kunt zien wat ze in huis hebben en horen wat ze je te bieden hebben. Enkele projecten die opvallen zijn de Halo+ (met een ingebouwde batterij, 700 ISO lumens en premium Harman Kardon-speakers) en de Horizon Ultra (met Dolby Vision, 2300 ISO lumens en muurkleurcorrectie). Daarmee hebben we meteen twee uitersten te pakken: het merk maakt zowel draagbare projectoren als projectoren die je ergens mee naartoe kunt nemen.
Ook biedt XGIMI short throw-projectoren aan. Dit zijn modellen die veel meer in een doorsnee huis passen dan je zou denken. Dit soort apparaten hebben nogal een kantoorkarakter; ze ogen saai en hangen meestal aan het plafond. Maar de Aura 2 zet je dicht tegen de muur aan op een tv-kast en heeft, dankzij het stoffen omhulsel, een huiselijk karakter.
Bovendien projecteert het een gigantisch beeld op je muur. De enige vraag die je je dan moet afvragen is: heb ik wel zo veel ruimte in mijn woonkamer? Dat lijkt ons een zeer groot luxeprobleem.
Reacties (0)