Hoewel het gebruik van een tweede scherm, bijvoorbeeld middels een tablet of smartphone, groeit dit jaar gaven de Nederlandse respondenten aan tijdens de wedstrijd niet hun status te updaten op sociale media of extra informatie op te zoeken tijdens de wedstrijd. Zeven procent van de mannen gaf aan gebruik te maken van meerdere schermen. Onder de vrouwelijke respondenten bedroeg dit aantal vier procent.
De afstandsbediening blijft populair. Zestig procent van de ondervraagde Nederlandse mannen zegt de baas te zijn over de afstandsbediening, tegen dertig procent van de vrouwelijke respondenten. Van de respondenten geeft een derde (33 procent) aan dezelfde dingen leuk te vinden op TV als zijn of haar partner. Nederlanders maken echter weinig ruzie over het kijken van sport op TV. Veertig procent geeft als reden hiervoor dat er vooraf wordt gediscusieerd over wat er gekeken wordt op TV. Ondanks dit alles volgen de meeste Nederlanders de sportwedstrijden met zijn of haar partner te volgen. Van de respondenten geeft 54 procent aan sport te volgen met hun partner, 41 procent met familie en 29 procent met vrienden (er waren meerdere antwoorden mogelijk).
“De woonkamer is de belangrijkste plek voor degenen die de sportwedstrijden willen volgen op TV”, zegt Frederic Boutin, Senior Manager Digital Home bij Logitech. “De afstandsbediening blijft daarbij belangrijk. De Harmony-afstandsbediening geeft de sportliefhebber de regie over het grote sportaanbod deze zomer en maakt het kijken makkelijker door meerdere afstandsbedieningen te vervangen door één afstandsbediening.”
Reacties (1)