Merknaam is slechts een marketingtrucje
Nokia heeft eigenlijk vrij weinig met de fabricage van de tv te maken. Het Finse bedrijf leent de merknaam uit aan Flipkart, die de televisies vervolgens laat bouwen door een derde partij. De markt voor televisies in India groeit enorm en winkelketens pronken graag met exclusieve samenwerkingen met internationale bedrijven. Zo heb je in India ook televisies van onder andere Motorola, OnePlus en Kodak. Flipkart bracht vorig jaar al een 55 inch-model uit onder de Nokia-merknaam.
Zijn kleinere broertje heeft dus een lcd-scherm met een afmeting van 43 inch, maar heeft dezelfde 4K-resolutie (3840 bij 2160 pixels). Dat scherm kan een piekhelderheid van 400 nits halen en heeft een refresh rate van 60 hertz. Hoewel Flipkart beweert dat er ondersteuning is voor HDR-standaarden zoals Dolby Vision, zijn deze specificaties niet genoeg om aan de minimumvereisten van deze standaarden te voldoen. De tv wordt aangedreven door een niet nader genoemde 1 GHz quad-core processor, gecombineerd met 2,25 gigabyte aan werkgeheugen en 16 gigabyte aan opslag. Het besturingssysteem is Android TV 9.0.
Het geluid wordt verzorgd door JBL, die een speakersysteem met een vermogen van 24 watt onderaan de tv heeft geplakt. Wat aansluitingen betreft zijn er 3 HDMI-poorten, 2 USB-poorten en zowel een digitale als analoge audio output.
De tv gaat 32.000 roepies (omgerekend ongeveer 375 euro) kosten en is vanaf 8 juni beschikbaar. De kans dat er ook een Europese release volgt is vrijwel nihil.
Reacties (1)