Volgens Loewe wordt er op dit moment alles aan gedaan om het bedrijf weer op weg te krijgen. Zo wordt er aan een versnelde reorganisatie gewerkt en zijn er reeds plannen voor een doorstart. Daarnaast geeft de Duitse tv-fabrikant aan dat er ondanks het slechte nieuws in september nieuwe producten gepresenteerd zullen worden. Begin die maand vindt in Berlijn de IFA 2013 plaats en presenteert Loewe, net als vele andere grote fabrikant, de nieuwe producten voor het najaar.
Loewe wil zichzelf ook opnieuw positioneren in de tv-markt, zoals duidelijk gemaakt wordt in onderstaande alinea uit het persbericht.
De herpositioneringsstrategie impliceert ook de verdere ontwikkeling van de Loewe-merkstrategie. De nieuwe merkpositionering “My perfect entertainment” dat gedurende de laatste weken werd ontwikkeld, is gebaseerd op Loewe’s traditionele merkwaarden – prestaties, design en individualiteit. Bovendien zal Loewe zich herpositioneren in het smart entertainmentsegment met een focus op user interface, tv apps, connectiviteit en softwarediensten. Loewe zal vooral nieuwe standaarden zetten in de tv-markt op basis van een compleet nieuw ontwikkeld softwareplatform met de slogan “Joy of Use” (“Bedieningsplezier”). Dit zal het merk snel herpositioneren samen met een nieuwe prijsstrategie.
Reacties (0)