Volgens Kwon toont de snelheid waarmee het marktaandeel van LG groeit aan dat consumenten de simpelere 3D techniek prefereren boven de actieve 3D techniek met de duurdere en zwaardere brillen. LG staat niet alleen in haar gedachten over deze techniek. Fabrikanten als Philips en het Amerikaanse Vizio hebben ook passieve 3D TV’s gelanceerd, maar durven nog niet af te stappen van de actieve 3D techniek voor de LCD TV’s.
Overigens gebruikt LG ook nog steeds de actieve 3D techniek voor haar 3D plasma TV series. Dit komt doordat de passieve 3D techniek niet werkt met plasma TV’s. Sharp, Toshiba en Philips hebben al aangegeven de passieve 3D techniek samen met LG verder te willen ontwikkelen om tot het perfecte alternatief voor de actieve 3D techniek te komen. Momenteel is het grote nadeel van de passieve 3D techniek nog dat de resolutie lager ligt dan bij actieve 3D TV’s, wat LG overigens (gedeeltelijk) verholpen zegt te hebben middels een firmware update.
Momenteel is Samsung nog de marktleider op het gebied van 3D TV’s met een aandeel van 34,4 procent, maar het aandeel van LG is gestegen van 5,6 procent in het laatste kwartaal van 2010 tot 12,4 procent in het afgelopen kwartaal. Volgens Kwon zal de 3D markt volgend jaar pas echt losbarsten en is LG momenteel in de juiste positie om hier volledig van te profiteren.
Opvallend detail is dat Kwon aangaf voor één fabrikant echt bang te zijn en dat is Apple. Apple is nog niet in de TV markt te vinden maar schijnt bezig te zijn met de ontwikkeling van de ultieme TV.
Bron: Whathifi
Reacties (1)