LG werkt aan meer content in HDR
LG, fabrikant van televisies, smartphones en meer, heeft laten weten enkele samenwerkingen te hebben opgezet, om ervoor te zorgen dat consumenten straks meer keuze hebben uit 4K HDR-content. Zo heeft het bedrijf een wereldwijde partnership gestart met Netflix om de groei van de Netflix’ on-demand streamingservice te faciliteren, naast de reeds gevestigde markten (Amerika, West Europa, Australia, Nieuw Zeeland en Japan). Dat moet gaan zorgen voor meer content in hoge kwaliteit, waaronder dus 4K HDR. LG heeft ook partnerships gesloten met een aantal internationale contentproviders om hun streaming content HDR klaar te maken. Gloednieuwe series van bijvoorbeeld Amazon zijn nu te zien in HDR en zijn te bewonderen op LG’s CES booth, zoals The Man in the High Castle, Red Oaks, Transparent en Mozart in the Jungle. Ook HDR-video’s van YouTube zijn daar voor het eerst te bekijken. YouTube content in HDR wordt later dit jaar beschikbaar via de YouTube smart tv-apps. Daarnaast werkt LG samen met NASA’s videopartner Harmonic.
Reacties (1)