LG belooft oplossing voor hoge input-lag bij HDR op oled tv’s

22 november 2016 2 Minuten 0 Reacties
LG-OLED65E6V-review-totaal-2

LG heeft aangegeven een firmware-update voor lcd en oled tv's met HDR-ondersteuning uit te rollen waarmee de input-lag in HDR verlaagd wordt.

Vorige week schreven we over een probleem waar veel consumenten met een nieuwe game console en een nieuwe tv met HDR-ondersteuning tegenaanlopen. Onder meer gebruikers van LG’s oled tv’s klagen namelijk over een te hoge input-lag wanneer games in HDR gespeeld worden. Gelukkig komt LG met een oplossing.

Gebruikers van een PlayStation 4 of Xbox One S die games in HDR spelen kunnen te maken krijgen met een relatief hoge input-lag, variërend van 60 tot 70 ms. Door de beeldverwerkingstechnieken die bij high dynamic range komen kijken doet de tv er te lang over om een commando die op de controller uitgevoerd wordt op tv weer te geven. Met name bij shooters kan dit voor een mindere speelervaring zorgen.

Sony en Samsung kwamen eerder al met updates die dit probleem moesten verhelpen en ook LG heeft nu aangegeven op korte termijn een firmware-update voor lcd en oled tv’s met HDR-ondersteuning uit te rollen. De Koreaanse fabrikant laat weten dat de engineers bezig zijn met het probleem dus een releasedatum is nog niet bekend. Wel laat het bedrijf weten dat er mogelijk een speciale HDR Game-modus voor de 2017 modellen uitgebracht wordt.

LG Electronics has been made aware that some customers are experiencing lag on their displays when playing HDR games on LG TVs. LG engineers are currently working on a firmware patch to address the issue which is expected to roll out shortly. LG is also working on a solution for 2017 LG TV models which may include the option of an HDR gaming mode. LG is committed to providing the highest standards of product quality and customer service. As such, we regret any inconvenience this has caused our customers and confirm our commitment to resolving this issue as quickly as possible.

Lees meer over de beste tv’s voor het spelen van games en wat input-lag precies is.

Reacties (0)