KPN test hdr-modus nu als optie voor tv-ontvangers

20 april 2020 2 Minuten 0 Reacties
KPN-logo

KPN begint aan een testperiode waarin het bedrijf de hdr-stand als optie aanbiedt, in plaats van de modus te forceren zoals eerder. Dat heeft namelijk voor flink wat kritiek gezorgd, waardoor de telecomaanbieder dus de wijziging eigenlijk wel moet doorvoeren.

KPN test hdr-modus als optie

Dit is allemaal voorbereidend werk voor een update aan de interface die aanstaande is (waarvan nog niet bekend is wanneer die verschijnt). Eerst worden de veranderingen getest met een select groepje gebruikers. Wil je daaraan meedoen? Dan kun je je hier aanmelden. Eén van de aanpassingen is dat de Arris VIP5202-tv-ontvanger de hdr-modus als optie gekregen hebt, zodat je dus zelf bepaalt of die stand aangaat of niet. In februari verscheen er een update die ervoor zorgde dat hdr overal automatisch aanstond wanneer de tv hdr ondersteunt.

Dat houdt dus in dat ook content in sdr automatisch in hdr wordt omgezet. Dat leverde flink wat klachten over de beeldkwaliteit op, waardoor KPN beterschap moest beloven. Er was al een tijdelijk oplossing beschikbaar, maar nu wordt er dus gekeken naar andere mogelijkheden. Verder wordt er een nieuw menu getest (dat toegankelijker moet worden). Daarnaast wordt de ervaring van het tv-platform gelijkgetrokken met iTV, zodat je overal dezelfde ervaring hebt. De testperiode duurt maximaal twee maanden.

De voorwaarden voor deelname aan de testperiode luiden als volgt:

  • Je hebt een KPN abonnement met interactieve Televisie. Heb je Telfort, XS4ALL of een KPN kleinzakelijk abonnement, dan kun je niet meedoen.
  • Je hebt alleen tv ontvangers van het type Arris VIP5202, Arris VIP2952 of Arcadyan HMB2260
  • Indien je (ook) gebruik maakt van een tv ontvanger type Motorola 1853, Motorola 1903, Motorola 1963 of ZTE ZXV8001 ben je helaas van deelname uitgesloten. Dit omdat de 1903 en 1963 vooralsnog niet overgaan naar het nieuwe menu. De software voor de 1853 en 8001 is op dit moment nog niet gereed
  • Je hebt een account op het KPN forum. Heb je die nog niet, maak hem aan voor je het aanmeldformulier invult.
  • Bij vragen/problemen wat betreft je TV tijdens de pilot, gaat alle communicatie via het KPN forum.

Reacties (0)