Sonos-speakers werken mogelijk niet na niet accepteren nieuw privacybeleid

23 augustus 2017 1 Minuut 1 Reacties
sonos-new-logo

Mocht je thuis speakers van Sonos hebben staan, dan kan het zijn dat die niet meer goed werken als je het nieuwe privacybeleid niet accepteert. Uit het nieuwe beleid valt op te maken dat het bedrijf data verzamelt voor de lancering van een nieuw product.

Nieuw privacybeleid van Sonos

Heb je thuis speakers van Sonos staan? Dan doe je er – volgens het bedrijf – goed aan het nieuwe privacybeleid te accepteren, want anders zou het zomaar kunnen zijn dat de speakers niet meer werken zoals geadverteerd. Vorige week stuurde het bedrijf een mail naar haar klanten met de boodschappen dat het beleid is aangepast en dat er vanaf nu data wordt verzameld van gebruikers, zodat er in de toekomst een slimme speaker gelanceerd kan worden. Het is niet mogelijk je af te melden voor het verzamelen van deze data.

Sterker nog: mocht je de nieuwe voorwaarden niet willen accepteren, dan kan het dus zijn dat je enkele functies verliest. Dat heeft te maken met het feit dat bij het accepteren van het nieuwe beleid, je altijd toegang zult blijven houden tot nieuwe updates. Accepteer je niet, dan krijg je de updates niet en loop je dus dingen mis. De functionaliteit zal dus mettertijd gaan afnemen. Je kunt je wel afmelden voor een bepaald type te verzamelen data, maar dat kan helaas nooit helemaal. Dat gaat om data als je wifi-netwerk, e-mailadres en IP-adres.

Reacties (1)