Smart TV is inmiddels een term die we allemaal wel kennen en de grote merken hebben dit jaar vol ingezet op de adoptie van Smart TV’s. Zo hebben Philips, LG, Sony, Panasonic en Samsung hun eigen Smart TV platformen ontwikkeld waarop je multimedia bestanden kunt downloaden of streamen, applicaties kunt downloaden en afspelen, en zelfs kunt surfen op het internet. De applicatie winkels (App Store) van de merken is zeer belangrijk voor de adoptie van de Smart TV’s. Samsung is het enige merk wat zeer veel aandacht besteed aan de ontwikkeling van applicaties voor op je TV en dit vertaalt zich nu in de vraag naar haar Smart TV’s. Samsung heeft dan tot nu toe ook al meer dan 5 miljoen applicaties gedownload zien worden uit haar Samsung Apps winkel. Fabrikanten als Panasonic en LG hebben moeite om hun applicatiewinkels vol te krijgen met interessante content en hierdoor blijven ze achterlopen op Samsung.
Samsung gelooft dat 2011 het jaar van de Smart TV’s is, maar ik denk dat dit pas echt opgepakt wordt als alle fabrikanten een echt complete App Store kunnen aanbieden die ook een echte toegevoegde waarde heeft.
Bron: FlatpanelsHD
Reacties (0)