Dat laten Vera Rensink van Bol.com en het product owner conversational platform van Albert Heijn weten tijdens What’s Next in Retail Tech. Je kunt via de slimme assistent praten met verschillende bedrijven, waaronder Bol.com en Albert Heijn. Ook heb je de mogelijkheid om een boodschappenlijstje te maken of iets in je winkelmandje te plaatsen. Wie echter vervolgens daadwerkelijk een bestelling wilt plaatsen komt van een koude kermis thuis. De huidige wetgeving verbiedt deze mogelijkheid.
Rensink vertelt:”Vanwege de juridische voorwaarden die een klant moet kennen voor de aanschaf van een product, is het lastig om een aankoop te doen met je stem.” Overigens ziet Bol.com dat er op dit moment ook nog geen behoefte is onder klanten om een bestelling af te ronden via een stemassistent.
Bestellen met je stem is voorlopig nog toekomstmuziek
Beide bedrijven willen uiteindelijk wel toewerken naar deze mogelijkheid, maar daarvoor zal de wetgeving dus moeten veranderen. Voorlopig werken Bol.com en Albert Heijn verder aan het ontwikkelen van de eigen apps en naar meer mogelijkheden voor de stem. Bij Bol.com moeten er twintig miljoen producten aangepast worden naar stembediening met de mogelijkheid om alle relevante productinformatie op te vragen.
Reacties (0)