Surface Pro 3
De populariteit van de Surface Pro 3 is in korte tijd immens gestegen, zo blijkt uit het eerste kwartaalverslag en de aanvulling van de bestuursvoorzitter van Microsoft, Satya Nadella. De Surface-afdeling was goed voor een omzet van 908 miljoen dollar en het zou ons niet vreemd lijken dat dat getal snel boven de één miljard uitkomt. Volgens Nadella komt dat vooral doordat consumenten zo positief zijn over de Surface Pro 3. Het kan ook helpen dat de Pro 3 nu uit is in 28 markten en dat het product gericht is op de zakelijke markt.
Maar dat neemt niet weg dat de normale consument de Surface Pro 3 omarmt. Gebruikers geven aan hun eigen pc te vervangen voor de Pro 3 en daardoor denkt Microsoft dat de cijfers voor het volgende kwartaal de huidige cijfers gaan overstijgen. Nadella geeft aan heel blij te zijn met het vooruitzicht en zegt ook meteen dat de Pro 3 nu al twee keer zo snel verkoopt als de Pro 2. Vooral studenten, professionals en (beginnende) ondernemingen hebben veel interesse in het apparaat – daar profiteert Microsoft het meeste van.
Mocht je nu naar de website van Microsoft gaan, dan valt op dat de Surface Pro 2 een minder prominente plek heeft gekregen. Het zou natuurlijk vreemd zijn wanneer het bedrijf uit Redmond mensen ziet vertrekken met een ouder model, dus probeert de softwaregigant mensen over te halen voor de Pro 3 te gaan. De Pro 3 is een combinatie tussen een tablet en een laptop, mede dankzij de nieuw ontworpen kickstand, de verbeterde specificaties, het grotere 12-inch display en een design dat slanker en lichter is. Lees ook onze Microsoft Surface Pro 3 review.
Reacties (3)