Spelers klagen over hoog dataverbruik van Super Mario Run

19 december 2016 1 Minuut 0 Reacties
super-mario-run-screenshots

Spelers van de game Super Mario Run klagen over het hoge dataverbruik van de populaire game. Het spel heeft geen offline speelmodus. Run kan tot 75MB per uur aan data verbruiken, waardoor we spelen over een mobiele internetverbinding voorlopig afraden.

Super Mario Run verbruikt veel data

De mensen die Super Mario Run hebben gedownload op hun iPhone of iPad klagen over het hoge dataverbruik van het spel: tot 75MB per uur, wanneer er zestig minuten achter elkaar wordt gespeeld. Daarnaast zou de app ook constant zijn eigen data wissen en een paar keer per dag de levels opnieuw downloaden. Er waren ook problemen ontstaan na de release van het spel. Omdat de servers ineens heel veel verzoeken kregen vanaf donderdagavond, mislukte het downloaden soms. Daardoor moest de data opnieuw gedownload worden.

Doordat de game soms zijn data opnieuw moest downloaden, melden sommige gamers dat het spel al vanaf het eerste moment zo’n 150MB had gebruikt. En wanneer je denkt even het spel snel te downloaden op een mobiele internetverbinding, omdat je niet kunt wachten tot het wifi-netwerk van thuis, dan kan dat voor een behoorlijk gat zorgen in je abonnement. Gamers melden ongeveer een verbruikt van 40MB to 60MB per uur, met als hoge uitschieter 75MB. Apple raadt aan het spel alleen te spelen wanneer je toegang hebt tot een wifi-verbinding.

Super Mario Run

Reacties (0)