Samsung komt met update voor problemen e-mail app Galaxy Tab 2 (10.1)

06 december 2013 1 Minuut 154 Reacties
Galaxy-Tab-2-10-retina

Samsung heeft vandaag officieel gereageerd op de problemen die gebruikers van de Galaxy Tab 2 (10.1) ervaren met de e-mailapplicatie na de update naar Android 4.2.2 Jelly Bean.

Problemen e-mailapp

Sinds eind november krijgen bezitters van de Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) de update naar Android 4.2.2 Jelly Bean aangeboden maar helaas zorgt deze voor heel wat problemen, zo bleek uit een artikel van afgelopen zaterdag. He belangrijkste probleem dat zich voordoet is dat de e-mailapplicatie niet meer werkt.

Software-update

Samsung laat vandaag tegenover Tablets Magazine weten excuses voor de problemen aan te bieden en op korte termijn een update uit te rollen die de problemen moet verhelpen. Zodra de update beschikbaar is ontvangen bezitters van de tablet automatisch een melding waarna de update geïnstalleerd kan worden. Gebruikers die de Android 4.2.2-update nog niet gedownload hebben wordt afgeraden dit te doen en te wachten op de nieuwe update.

Direct oplossen

Gebruikers kunnen er voor kiezen om niet op de software-update te wachten, maar het probleem direct zelf te verhelpen door de e-mailapplicatie te resetten. Met deze oplossing wis je de gegevens op het lokale e-mailaccount, maar niet de informatie die op de e-mailserver staat. Samsung raadt dan ook aan een back-up te maken. De Koreaanse fabrikant laat weten dat het probleem opgelost kan worden door de volgende stappen te doorlopen. 

Back-up lokale e-mailaccount

  • Ga naar applicaties
  • Ga naar instellingen
  • Selecteer ‘back up maken en terugzetten’
  • Vink ‘back up mijn gegevens’ aan
  • Selecteer ‘back up van het account’ en selecteer het account waarvan een back up gemaakt moet worden

Standaard e-mailapplicatie resetten

  • Ga naar applicaties
  • Ga naar instellingen
  • Selecteer applicatiebeheer
  • Scroll in het rechtermenu naar rechts tot op het menu ‘alles’
  • Scroll naar beneden naar de applicatie ‘e-mail’
  • Selecteer de applicatie ‘e-mail’
  • Selecteer ‘buffer leegmaken’
  • Selecteer ‘gegevens wissen’
  • Selecteer ‘gedwongen stoppen’

 Start de e-mailapplicatie op en je kunt je e-mailaccount opnieuw instellen.

Reacties (154)