Met veel bombarie onthulde Samsung in maart dit jaar zijn eigen digitale assistent. Bixby zou hij heten en daarmee wilde Samsung het opnemen tegen Apple’s Siri. Maar niet veel later kregen we te horen dat de assistent niet meteen beschikbaar zou zijn bij de smartphone met een speciale knop voor de assistent. Ondertussen zitten we in juni en is de digitale assistent nog altijd niet beschikbaar voor Engelssprekende klanten. Een nieuw bericht geeft daar iets meer context over.
Gebrek aan resources
Bronnen van de site The Investor melden dat de technologie nog niet is uitgerold naar westerse landen om een hele simpele reden: een gebrek aan resources zoals data en experts die zich bezighouden met talen en stembediening. Daardoor loopt de ontwikkeling van Bixby behoorlijk achter op de concurrentie.
Dat is jammer, want toen Samsung zijn plannen presenteerde, waren die groots. De digitale assistent zou naar alle Samsung-producten komen. Zo kwam het bedrijf een maand geleden nog met een koelkast waarin die geïntegreerd was. Maar die was gericht op de Koreaanse markt, zoals eigenlijk alles rond Bixby op dit moment daarop gericht is.
Langzame ontwikkeling
Afgelopen april meldde Koh Dong-jin, chef mobiele binnen Samsung, dat de Chinese en Engelse versie van Bixby in de loop van mei en juni uitgebracht zou worden. Zover is het nog altijd niet. Destijds vertelde een woordvoerder over het uitstel dat er nog werk gemaakt werd van de “linguïstische vaardigheden om een geavanceerde KI-assistent te kunnen bieden die voldoet aan de behoeften van de gebruiker.”
Reacties (1)