ComScore heeft in de Verenigde Staten 6.000 consumenten gevraagd naar hun keuze voor een bepaalde tablet in het tweede kwartaal van dit jaar. Hieruit blijkt dat de hoeveelheid beschikbare applicaties en de prijs de belangrijkste factoren zijn die voor een bepaalde keuze zorgen. Beide categorieën kregen een 7.7 op een schaal van 1 tot 10. Opvallend is het verschil wat betreft deze factoren tussen iPad, Android en Kindle Fire bezitters. Voor iPad bezitters is de beschikbaarheid van apps het meest belangrijk met een 8.1, terwijl Android en Kindle Fire bezitters de prijs het belangrijkst vinden met respectievelijk een 7.9 en 8.1.
Voor iPad bezitters is de prijs een stuk minder belangrijk en volgt dan ook pas na het merk, het besturingssysteem en de muziek en video mogelijkheden. Voor Android bezitters komt het besturingssysteem op de tweede plek, na de prijs. Het minst belangrijk voor alle tablet-bezitters is wat een verkoper aanbeveelt. Consumenten gaan dus liever uit van eigen ervaringen, ervaringen in de directe omgeving of ervaringen van anderen die gepubliceerd worden op het internet.
Wie koopt wat?
Ook werd er gekeken naar welke mensen nu voor welke tablet gaan. Zo zijn consumenten met een iPad vaak man, iets jonger dan Android gebruikers en hebben ze meer geld dan de gemiddelde consument die een tablet koopt. De Kindle Fire wordt voornamelijk gekocht door vrouwen; 56.6 procent van de ondervraagden die een Kindle Fire had was vrouw. Wat betreft Android is het eerlijk verdeeld tussen mannen en vrouwen maar iPad gebruikers zijn in 53 procent van de gevallen man.
iPad bezitters het meest tevreden
Iets wat we al vaker uit onderzoeken vernomen hebben is dat iPad bezitters het meest tevreden zijn met hun apparaat. Zij geven de tablet gemiddeld een 8.8. Kindle Fire bezitters hebben een 8.7 over voor hun apparaat en Android bezitters zijn iets minder positief met een 8.2.
Reacties (0)