Super Mario Run op iOS
Eén van de grootste verrassingen van de presentatie van Apple vorige week, is ongetwijfeld Super Mario Run voor iOS. In dit spel rent Mario automatisch van links naar rechts, terwijl spelers hem kunnen laten springen voor muntjes en meer. Shigeru Miyamoto, de legendarische game-ontwikkelaar die verantwoordelijk is voor Super Mario, The Legend of Zelda en Donkey Kong, heeft in een interview met The Verge aangegeven dat hij hoopt dat de game mensen naar de Nintendo-console zal trekken. En hij legt ook uit waarom.
Daar ligt natuurlijk nog steeds de focus van Nintendo. Miyamoto geeft verder aan dat Super Mario Run is ontworpen als een simplistisch idee, dat te simpel was voor spelcomputers, maar perfect voor mobiele apparaten. De game is toegankelijk voor iedereen, maar kan genoeg uitdaging bieden voor de mensen die er naar zoeken. Een ander opvallend detail uit het interview: deze game is tot stand gekomen door het succes van Pokémon GO. Zonder het succes van die game had Run er anders uit kunnen zien – of helemaal niet hoeven te bestaan.
Voor meer interessante weetjes, feiten en perspectieven, verwijzen we je graag door naar het interview op The Verge.
Reacties (0)